ЗДО №74 "Сонечко"
Вінницької міської ради

Протидія БУЛІНГУ

ПЛАН ЗАХОДІВ ЩОДО ЗАПОБІГАННЯ ТА ПРОТИДІЇ БУЛІНГУ (ЦЬКУВАННЮ) В КОМУНАЛЬНОМУ ЗАКЛАДІ "ДОШКІЛЬНИЙ НАВЧАЛЬНИЙ ЗАКЛАД № 74 ВІННИЦЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ"

на 2023-2024 навчальний рік

Булінг (цькування) — діяння учасників освітнього процесу, які полягають у психологічному, фізичному, економічному, сексуальному насильстві, у тому числі із застосуванням засобів електронних комунікацій, що вчиняються стосовно малолітньої чи неповнолітньої особи або такою особою стосовно інших учасників освітнього процесу, внаслідок чого могла бути чи була заподіяна шкода психічному або фізичному здоров’ю потерпілого.

План заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу на 2022-2023 н.р.

1.Порядок реагування на доведені випадки булінгу (цькування) в закладі освіти та відповідальність осіб, причетних до булінгу (цькування)

2.В разі підтвердження факту вчинення булінгу (цькування), за результатами розслідування та висновків Комісії, повідомляються уповноважені підрозділи органів Національної поліції України та Служби у справах дітей.

3.Надаються соціальні та психолого-педагогічні послуги здобувачам освіти, які вчинили булінг, стали його свідками або постраждали від булінгу.

4.Керівником освітнього закладу або уповноважені ним особи відповідно чинного законодавства та в межах повноважень здійснюють контроль за виконанням плану заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькування) в освітньому закладі.

5.Особи, які за результатами розслідування є причетними до булінгу, несуть відповідальність відповідно до частини другої статті 13 (вчинення правопорушень за статтею 1734) Кодексу України про адміністративні правопорушення.

Порядок подання (з дотриманням конфіденційності) заяви про випадки булінгу (цькування) в закладі освіти:

1. Усі здобувачі освіти, педагогічні працівники закладу, батьки та інші учасники освітнього процесу повинні обов’язково повідомити керівника освітнього закладу про випадки булінгу (цькування), учасниками або свідками якого вони стали, або підозрюють про його вчинення по відношенню до інших осіб за зовнішніми ознаками, або про які отримали достовірну інформацію від інших осіб. 

2. На ім’я керівника закладу пишеться заява (конфіденційність гарантується) про випадок боулінгу (цькування). 

3. Завідувач закладу видає наказ про проведення розслідування та створення комісії з розгляду випадку булінгу (цькування), скликає її засідання.  

4. До складу такої комісії входять педагогічні працівники (у тому числі психолог, соціальний педагог), батьки постраждалого та булерів, керівник освытнього закладу та інші зацікавлені особи.  

5. Рішення комісії реєструються в окремому журналі, зберігаються в паперовому вигляді з оригіналами підписів усіх членів комісії.

Порядок реагування на доведені випадки мобінгу, булінгу (цькування) та відповідальність осіб, причетних до мобінгу, булінгу

1.Керівник закладу освіти має розглянути звернення у встановленому порядку.

2.Керівник закладу освіти створює комісію з розгляду випадків булінгу, яка з'ясовує обставини мобінгу, булінгу.

3.Якщо комісія визнала, що це був булінг, а не одноразовий конфлікт, то керіник повідомляє уповноважені підрозділи органів Національної поліції України та Службу у справах дітей.

4.Особи, які за результатами розслідування є причетними до мобінгу, булінгу, несуть відповідальність відповідно до частини другої статті 13 (вчинення правопорушень за статтею 1734) Кодексу України про адміністративні правопорушення.

 

Зразок заяви

                                                                                                                                                      Завідувачу  КЗ «ЗДО No 74 ВМР»

                                                                                                                                                                       Любов ТКАЧ

_______________________________
(прізвище, ім’я по батькові заявника)
__________________________________
(адреса фактичного місця проживання)

                                                                                                                                                       Контактний телефон
                                                                                                                                                       ________________________________

Адреса електронної
поштової скриньки
__________________________________

 

Заява

Доводжу до Вашого відома, що __________ (опис ситуації та конкретних фактів_ _______________________________________________________________________________________________________________

Прошу терміново провести розслідування ситуації, що склалася.

_____________                                                      ___________
(дата)                                                                                (підпис)

 

 

 

 

                СХВАЛЕНО                                                               ЗАТВЕРДЖЕНО

педагогічною радою КЗ «ДНЗ № 74 ВМР»                              Завідувач  КЗ «ДНЗ № 74 ВМР»    

(Протокол № 3 від 22.02.2023року)                                 ____________ Любов ТКАЧ

 

ПОЛОЖЕННЯ

про запобігання та  протидію булінгу (цькування)

в  комунальному закладі

 «Дошкільний навчальний заклад № 74

Вінницької міської ради

 

1.Загальні положення

1.1. Булінг (цькування) – діяння (дії або бездіяльність) учасників освітнього процесу, які полягають у психологічному, фізичному, економічному, сексуальному насильстві, у тому числі із застосуванням засобів електронних комунікацій, що вчиняються стосовно малолітньої чи неповнолітньої особи та (або) такою особою стосовно інших учасників освітнього процесу, внаслідок чого могла бути чи була заподіяна шкода психічному або фізичному здоров’ю потерпілого.

1.2. Типовими ознаками булінгу (цькування) є:

- систематичність (повторюваність) діяння;

- наявність сторін – кривдник (булер), потерпілий (жертва булінгу), спостерігачі (за наявності);

- дії або бездіяльність кривдника, наслідком яких є заподіяння психічної та/або фізичної шкоди, приниження, страх, тривога, підпорядкування потерпілого інтересам кривдника, та/або спричинення соціальної ізоляції потерпілого.

2. Повноваження завідувача КЗ «ДНЗ № 74 ВМР» та уповноважених ним осіб щодо запобігання та протидії булінгу (цькуванню)

2.1. Завідувач комунального закладу «Дошкільний  навчальний заклад № 74 Вінницької міської ради»:

-       здійснює контроль за виконанням плану заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькуванню) в закладі освіти;

-       розглядає скарги про відмову у реагуванні на випадки булінгу (цькування) за заявами здобувачів освіти, їхніх батьків, законних представників, інших осіб та приймає рішення за результатами розгляду таких скарг;

-       забезпечує створення у закладі освіти безпечного освітнього середовища, вільного від насильства та булінгу (цькування);

-       з урахуванням пропозицій територіальних органів (підрозділів) Національної поліції України, центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері охорони здоров’я, головного органу у системі центральних органів виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну правову політику, служб у справах дітей та центрів соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді розробляє, затверджує та оприлюднює план заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькуванню) в закладі освіти;

-       розглядає заяви про випадки булінгу (цькування) здобувачів освіти, їхніх батьків, законних представників, інших осіб та видає рішення про проведення розслідування; скликає засідання комісії з розгляду випадків булінгу (цькування) для прийняття рішення за результатами проведеного розслідування та вживає відповідних заходів реагування;

-       повідомляє уповноваженим підрозділам органів Національної поліції України та службі у справах дітей про випадки булінгу (цькування) в закладі освіти.

2.2. Практичний психолог забезпечує виконання заходів для надання соціальних та психолого-педагогічних послуг здобувачам освіти, які вчинили булінг, стали його свідками або постраждали від булінгу (цькування).

2.3. Вихователь-методист забезпечує:

-       реалізацію просвітницького напрямку всіх учасників освітнього процесу шляхом організації тематичних заходів, бесід, консультацій з метою формування навичок толерантної та ненасильницької поведінки, спілкування та взаємодії;

-       прозорість та інформаційну відкритість шляхом формування та оприлюднення на веб-сайті закладу дошкільної освіти, розміщення в інформаційних куточках для батьків здобувачів освіти інформацію та нормативно-правові акти з питань щодо протидії боулінгу;

-       план заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькуванню) в закладі освіти;

-       порядок подання та розгляду (з дотриманням конфіденційності) заяв про випадки булінгу (цькування) в закладі освіти;

-       порядок реагування на доведені випадки булінгу (цькування) в закладі освіти та відповідальність осіб, причетних до булінгу (цькування);

-       правила поведінки здобувача освіти з закладі освіти.

2.4. Педагогічні працівники КЗ «ДНЗ № 74 ВМР» :

-       забезпечують здобувачам освіти захист під час освітнього процесу від будь-яких форм насильства та експлуатації, у тому числі булінгу (цькування), дискримінації за будь-якою ознакою, від пропаганди та агітації, що завдають шкоди здоров’ю;

-       повідомляють завідувача КЗ «ДНЗ № 74ВМР»  про факти булінгу (цькування) стосовно здобувачів освіти, педагогічних працівників, інших осіб, які залучаються до освітнього процесу, свідком яких вони були особисто або про які отримали достовірну інформацію від інших осіб;

-       сприяють керівництву закладу освіти у проведенні розслідування щодо випадків булінгу (цькування);

-       виконують рішення та рекомендації комісії з розгляду випадків булінгу (цькування) в закладі освіти.

3.Діяльність комісії з розгляду випадків булінгу (цькування) КЗ «ДНЗ № 74 ВМР»

3.1. Комісія з розгляду випадків булінгу (цькування) ) КЗ «ДНЗ № 74 ВМР» (далі – Комісія) створюється наказом завідувача ) КЗ «ДНЗ № 74 ВМР» та скликається для прийняття рішення за результатами розслідування про факти булінгу (цькування).

3.2. В своїй діяльності Комісія керується Кодексом України про адміністративні правопорушення, Законом України «Про освіту», Законом України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу (цькуванню)», цим Положенням та іншими нормативно-правовими актами з питань щодо протидії булінгу (цькуванню).

3.3. До складу Комісії можуть входити завідувач закладу, педагогічні працівники, (у тому числі практичний психолог), батьки постраждалого та булера та інші заінтересовані особи.

3.4. Комісія діє відповідно до Порядку подання та розгляду (з дотриманням конфеденційності) заяв про випадки булінгу (цькування) в КЗ «ДНЗ № 74 ВМР» . Порядку реагування на доведені випадки булінгу (цькування) в закладі та відповідальність осіб, причетних до булінку (цькування).

3.5. Засідання Комісії скликається завідувачем КЗ «ДНЗ № 74 ВМР», для розгляду та неупередженого з’ясування обставин випадків булінгу (цькування) в КЗ «ДНЗ № 74ВМР», відповідно до заяв, що надійшли.

3.6. У разі, якщо Комісія не кваліфікує випадок як булінг (цькування), а постраждалий не згодний з цим, то він може одразу звернутись до органів Національної поліції України із заявою, про що керівник закладу освіти має повідомити постраждалого.

3.7. Рішення Комісії реєструються в окремому журналі, зберігаються в паперовому вигляді з оригіналами підписів всіх членів Комісії.

3.8. Потерпілий чи його/її представник також можуть звертатися відразу до уповноважених підрозділів органів Національної поліції України (ювенальна поліція) та Служб у справах дітей з повідомленням про випадки булінгу (цькування).

4. Порядок подання та розгляду (з дотриманням конфеденційності) заяв про випадки булінгу (цькування) в закладі освіти

4.1. Учасники освітнього процесу подають заяву директору закладу освіти про випадки булінгу по відношенню до дитини або будь-якого іншого учасника освітнього процесу.

4.2. Завідувач закладу освіти розглядає заяву в день її подання та видає рішення про проведення розслідування.

4.3. Проводиться повне та неупереджене розслідування щодо випадків булінгу (цькування) з залученням осіб від яких отримали інформацію.

4.4. Керівник закладу освіти для прийняття рішення за результатами розслідування створює наказом комісію з розгляду випадків булінгу (цькування) та скликає засідання для прийняття рішення за результатами розслідування та виконання відповідних заходів реагування.

4.5. Рішення Комісії реєструється в окремому журналі, зберігається в паперовому вигляді з оригіналами підписів всіх членів Комісії.

4.6. Потерпілий чи його/її представник також можуть звернутися відразу до уповноважених підрозділів органів Національної поліції України (ювенальна поліція) та Служби у справах дітей.

5. Порядок реагування на доведені випадки булінгу (цькування) в закладі освіти та відповідальність осіб, причених до булінгу (цькування)

5.1. В разі підтвердження факту вчинення булінгу (цькування), за результатами розслідування та висновків Комісії, повідомляються уповноважені підрозділи органів Національної поліції України та служби у справах дітей про випадки булінгу (цькування) в КЗ «ДНЗ № 74 ВМР».

5.2. Виконується рішення та рекомендації Комісії в КЗ «ДНЗ № 74 ВМР»

5.3. Надаються соціальні та психолого-педагогічні послуги здобувачам освіти, які вчинили булінг, стали його свідками або постраждали від булінгу.

5.4. Завідувач КЗ «ДНЗ № 74 ВМР», або уповноважені ним особи відповідно чинного законодавства та в межах повноважень здійснюють контроль за виконанням плану заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькування) в КЗ «ДНЗ № 74 ВМР».

6. Права та обов’язки учасників освітнього процесу

6.1. Здобувачі освіти:

6.1.1. мають право на:

-     повагу людської гідності;

-     захист під час освітнього процесу від приниження честі та гідності, будь-яких форм насильства та експлуатації, булінгу (цькування), дискримінації за будь-якою ознакою, пропаганди та агітації, що завдають шкоди здоров’ю здобувача освіти;

-     отримання соціальних та психолого-педагогічних послуг як особа, яка постраждала від булінгу (цькування), стала його свідком або вчинила булінг (цькування).

6.1.2. зобов’язані:

-     поважати гідність, права, свободи та законні інтереси всіх учасників освітнього процесу, дотримуватися етичних норм;

-     відповідально та дбайливо ставитися до власного здоров’я, здоров’я оточуючих, довкілля.

6.2. Працівники, які залучаються до освітнього процесу:

6.2.1. мають право на:

-     захист під час освітнього процесу від будь-яких форм насильства та експлуатації, у тому числі булінгу (цькування), дискримінації за будь-якою ознакою, від пропаганди та агітації, що завдають шкоди здоров’ю.

6.2.2. зобов’язані:

-     повідомляти керівника КЗ «ДНЗ № 74 ВМР», про факти булінгу (цькування) стосовно здобувачів освіти, педагогічних працівників, інших осіб, які залучаються до освітнього процесу, свідком якого вони були особисто або інформацію про які отримали від інших осіб, вживати невідкладних заходів для припинення булінгу (цькування).

6.3. Батьки здобувачів освіти:

6.3.1. мають право на:

-     отримувати інформацію про діяльність КЗ «ДНЗ № 74 ВМР», у тому числі – щодо надання соціальних та психолого-педагогічних послуг особам, які постраждали від булінгу (цькування), стали його свідками або вчинили булінг (цькування), про результати навчання своїх дітей (дітей, законними представниками яких вони є) і результати оцінювання якості освіти у закладі освіти та його освітньої діяльності;

-     подавати завідувачу КЗ «ДНЗ № 74 ВМР», або засновнику закладу освіти заяву про випадки булінгу (цькування) стосовно дитини або будь-якого іншого учасника освітнього процесу;

-     вимагати повного та неупередженого розслідування випадків булінгу (цькування) стосовно дитини або будь-якого іншого учасника освітнього процесу.

6.3.2. зобов’язані:

-     виховувати у дітей повагу до гідності, прав, свобод і законних інтересів людини, законів та етичних норм, відповідальне ставлення до власного здоров’я, здоров’я оточуючих і довкілля;

-     поважати гідність, права, свободи і законні інтереси дитини та інших учасників освітнього процесу;

-     дбати про фізичне і психічне здоров’я дитини, сприяти розвитку її здібностей, формувати навички здорового способу життя;

-     формувати у дитини культуру діалогу, культуру життя у взаєморозумінні, мирі та злагоді між усіма народами, етнічними, національними, релігійними групами, представниками різних політичних і релігійних поглядів та культурних традицій, різного соціального походження, сімейного та майнового стану;

-     настановленням і особистим прикладом утверджувати повагу до суспільної моралі та суспільних цінностей, зокрема правди, справедливості, патріотизму, гуманізму, толерантності, працелюбства;

-     сприяти завідувачу КЗ «ДНЗ № 74 ВМР»у проведенні розслідування щодо випадків булінгу (цькування);

-     виконувати рішення та рекомендації комісії з розгляду випадків булінгу (цькування) в закладі освіти.

7.  Прикінцеві положення

7.1. Положення про порядок розгляду випадків булінгу (цькування) КЗ «ДНЗ № 74 ВМР» схвалюється  рішенням педагогічної ради  та затверджується наказом завідувача КЗ «ДНЗ № 74 ВМР».

7.2. Зміни та доповнення до Положення вносяться за рішенням педагогічної ради КЗ «ДНЗ№ 74 ВМР» та відповідно до наказу завідувача.

Скажи булінгу «Ні!»: 5 мультфільмів, які навчають цінувати кожного

1. «Жив собі чорний кіт». Мультфільм про те, як живеться чорному коту. Через людські забобони з ним ніхто не спілкується, тому він опинився у повній ізоляції. Всьому причина – чорний колір його шерсті. Що відчуває кошеня, наскільки йому сумно і самотньо? Про це ніхто навіть не замислюється. Щоб не мати клопіт, усі його намагаються обійти десятою дорогою. Однак варто котові забруднитися у білу фарбу – ставлення до нього вмить змінюється.

2.Мультфільм «Про пташок» Історія про зграю горобчиків, які спілкуються між собою, сидячи на дротах. До них прилетіла доброзичлива чуднувата пташка, зовсім не схожа на них, тому горобці не прийняли її до гурту, хоча вона цього хотіла. Щоб позбутися настирної гості, спільнота горобців спочатку її ігнорує. Потім закльовує, намагаючися зігнати зі спільного дроту, не розуміючи, які саме наслідки це може мати для них самих.

3.«Вірте у любов, вірте у Різдво» Це історія про їжачка на ім’я Генріх, який уперше прийшов до нового класу. Він би з радістю подружився з однолітками, однак спілкуватися і гратися йому заважають колючки, через які він і сам страждає. Минає час, і напередодні Різдва Генріх помічає, що однолітки шепочуться і сміються за його спиною. Коли засмучений їжачок виходить на шкільне подвір’я, його чекає несподіванка – подарунок від однокласників, завдяки якому вони зможуть дружити і гратися!

4.«Курка, яка несла всяку всячину». Це історія про курку, яка мріяла про діточок, і одного разу вона знесла 7 яєць, з яких вилупилося 6 курчаток і один… маленький екскаваторчик. На відміну від чорного кота, не зважаючи на те, що екскаваторчик був не такий, як курчата, батьки його любили і ставились так само, як і до інших.

5.«Гидке каченя» – всесвітньо відома казка данського письменника Ганса Крістіана Андерсена. Вперше вона була опублікована у 1843 році. Це історія про маленьке лебеденя, яке з незрозумілих причин потрапило до родини качок. Тільки-но вилупившись із яйця, воно отримало прізвисько Гидке каченя за свою непоказну зовнішність, відмінну від «родичів».

ПРОТИДІЯ БУЛІНГУ – ЗДО №295

ПЛАН ЗАХОДІВ

ПО ЗАПОБІНАННЮ ТА ПРОТИДІЇ БУДЬ ЯКИМ ПРОЯВАМ ДИСКРИМІНАЦІЇ, БУЛІНГУ, МОБІНГУ

КЗ «ЗДО № 74 ВМР»  НА 2022 – 2023 н.р.

№ з/п

Заходи

Термін

проведення

Відповідальний

1. НОРМАТИВНО-ПРАВОВЕ ЗАБЕСПЕЧЕННЯ

1.1

Створення нормативно-правової бази щодо протидії будь-яким проявам дискримінації, булінгу, мобінгу.

Впродовж року

Завідувач 

Любов ТКАЧ

1.2

Надання інформації батькам, педагогам, розгляд на засіданнях виробничих нарад, оновлення інформації на веб-сайті закладу з проблеми запобігання та протидію булінгу.

Впродовж року

 

Вихователь-методист

Ольга КОРОТИНСЬКА

1.3

Проведення інструктажу для працівників закладу з даного питання.

Вересень

Завідувач 

Любов ТКАЧ

1.4

Оновлення діючого інформаційного вікна на сайті ЗДО, «Стоп булінг» та «Правила поведінки здобувача освіти» .

Вересень

 

2. РОБОТА КОЛЕКТИВУ І ПЕДАГОГІВ ЗАКЛАДУ

2.1

 

Затвердження плану заходів, спрямованих на запобігання протидії будь яким проявам дискримінації, боулінгу, мобінгу.

Вересень

Завідувач 

Любов ТКАЧ

 

2.2

Створення безпечного освітнього середовища в КЗ «ЗДО № 21 ВМР» вільного від насильства, боулінгу та мобінгу.

Постійно

Адміністрація закладу

педагоги

2.3

Створення служби порозуміння з питань негативних явищ.

Вересень

 

Педагоги закладу

 

2.4

Поради  щодо запобігання будь-яким проявам дискримінації, булінгу, мобінгу.

Впродовж року

Вихователь-методист

Ольга КОРОТИНСЬКА

2.5

Організація і проведення тематичного тижня «Я маю право!».

Травень

Вихователь-методист

Ольга КОРОТИНСЬКА

2.6

Консультація:«Як допомогти дитині здолати агресію».

Грудень

.Вихователь-методист

Ольга КОРОТИНСЬКА

2.7

Тест «Як дитина поводиться в конфліктній ситуації»

https://vseosvita.ua/test/office/tml840.

Січень                

2.8

Буклет «Як виховати толерантну особистість»

Лютий

Вихователь-методист

Ольга КОРОТИНСЬКА

2.9

Інформаційно-просвітницькі заходи з учасниками освітнього процесу з питань запобігання і протидії боулінгу, мобінгу.

Лютий

Завідувач 

Любов ТКАЧ

2.10

Вивчення клімату в педагогічному колективі.

Жовтень

Вихователь-методист

Ольга КОРОТИНСЬКА

2.11

Пам’ятка «Як створити комфортне середовище в групі».

Листопад

Вихователь-методист

Ольга КОРОТИНСЬКА

2.12

4 травня — Міжнародний день протидії булінгу (День боротьби з цькуванням). Заняття з елементами тренінгу для педагогів «Вирішення конфліктів мирним шляхом. Конфлікти в навчальному закладі»

Травень

Завідувач 

Любов ТКАЧ

3. РОБОТА З ДІТЬМИ

3.1

Спостереження  за  поведінкою дітей у різні моменти перебування у закладі.

Впродовж року

Вихователь-методист

Ольга КОРОТИНСЬКА

3.2

 Заняття «Ми – дружні хлопчики та дівчатка».

Березень

Педагоги закладу

3.3

Організація та проведення занять та бесід, що формують у дітей уявлення про толерантність по відношенню до різних людей, справедливість, порядність.

Постійно

Педагоги закладу

3.4

Організація виставки малюнків «Світ навколо мене».

Січень

Педагоги закладу

4. ВЗАЄМОДІЯ З РОДИНАМИ ВИХОВАНЦІВ

4.1

Активізувати просвітницьку роботу з питань правової освіти серед родин вихованців.

Впродовж року

Педагоги закладу

4.2

Забезпечити консультативну допомогу батькам з питань соціально-правового захисту дошкільників (за потребою).

Впродовж року

Завідувач 

Любов ТКАЧ

4.3

Розміщення інформації в соціальних мережах,  батьківських групах на тему «Булінг: види , причини, наслідки».

Впродовж року., педагоги

4.4

Консультації для батьків: «Безумовне прийняття дитини: поради батькам».

Лютий

Завідувач 

Любов ТКАЧ

4.6

Консультація: « Як навчити дитину виражати свій гнів».

Грудень

4.6

Консультація: «Правова освіта для маленької дитини».

Січень

Вихователь-методист

Ольга КОРОТИНСЬКА

4.7

Педагогічна година: «Ось так ми живемо. Обговорення інклюзивних цінностей та толерантного відношення».

Квітень

Вихователь-методист

Ольга КОРОТИНСЬКА

 
 
 
 
 

Логін: *

Пароль: *